#bréking
2016. szeptember 22. írta: zuziainwarsaw

#bréking

Dzień bez Samochodu

Ha reggel eltökölném az időt, vagy éppen nem lenne kedvem sétálni, van egy busz, ami úgy közlekedik, hogy pontosan beérek vele a munkahelyemre. Ma sem volt ez másként, amikor ránéztem az órámra és tudatosult bennem, hogy sétálva nem, csak futva érnék oda pontosan, ezért a jó öreg (egyébként nem régi egyáltalán) busz mellett döntöttem. Mivel az indulásig még bőven volt időm, a jegyautomatából vettem magamnak 2 jegyet. Gondoltam, ha hazafelé sem lenne kedvem sétálni, így nem kell majd átverekednem magam az utasokon és bankkártyával megvenni a jegyet a buszon (igen, mert itt kérem ilyen is van!). Szóval a 2 jeggyel a kezemben felszálltam a 184-esre, ami hamarosan indult is. Mikor odafordultam a legközelebbi jegyérvényesítő alkalmatossághoz láttam, hogy az pirosan világít. Igen, jól érted, elektromos, nem pedig olyan piros vas izé, amit kézi erővel kell használni, ráadásul a sofőr az indulás előtt 1-2 perccel szokta központilag bekapcsolni. Be is volt kapcsolva, de a piros jelzés azt mutatta, hogy nem működik. Sebaj, nincs teletömve a busz, átsétálok a másikhoz, ami a busz elejében van. Jön a meglepődés: az is pirosan világít. Hmm... Akkor nincs mit tenni, ha jönne az ellenőr meglobogtatom a jegyem, hogy 'van ám nálam, de nem tudtam érvényesíteni, pzseprásám'. Nem jött, nem szokott. Egy érvényes jeggyel gazdagabban szálltam le a járműről. Hazafelé bejött a reggeli gondolatom: nem volt kedvem 20 percet sétálni (tudom, lusta vagyok, szégyellem is magam). Felszállok a buszra, kezemben már előkészítve a reggelről megmaradt jegy. Körbenézek és a reggeli események megismétlődnek: minden automata rossz. Tudom, hogy mire gondolsz. Ez biztosan ugyanaz a busz volt, mint a reggeli és nem javították idő közben a gépeket. Nem, ez egy teljesen más járat, teljesen más járműve volt. A szemem sarkából észrevettem egy plakátot a busz ablakán. Ezen egy rövid felhívás volt egy nyereményjátékra, amelyet a Nemzetközi Autómentes Nap keretében szervezett a ZTM (a helyi közlekedési vállalat). Ebben a pillanatban esett le: ma autómentes nap van. Ingyenesen lehet utazni a tömegközlekedési eszközökön, ráadásul, ha ez kimenne a fejedből és mégis 'lyukasztani' akarnál, tesznek róla, hogy ne pazarold el a jegyed feleslegesen! Itt ez így működik. Egy alkalomra (talán 2) emlékszem, amikor a BKV ingyen volt. Amikor sztrájkoltak a busz/villamos/metró/trolivezetők. Az alapból 1 órás utat a munkahelyemre akkor 2 és fél óra alatt tettem meg úgy, hogy az egyik autós kollégám az utolsó szakaszon felvett. Kicsit más jellegű a két szolgáltatás...

Do widzenia

A bejegyzés trackback címe:

https://zuziainwarsaw.blog.hu/api/trackback/id/tr4911737501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása