Bardzo dobrze znam Mikołaj Łowgrandowski
2017. február 17. írta: zuziainwarsaw

Bardzo dobrze znam Mikołaj Łowgrandowski

Bárdzó dobzse znám mikoláj vougrándovszki

A címben szereplő név kitalált, annak ellenére, hogy az állítás tartalma nem ezt támasztja alá. Hihetetlen késztetést éreztem, hogy ennek a bejegyzésnek a címe a francia Je commais bien Nicolas Legrand [ejtsd: zsö kone bien Nikolá Lögran] lengyel változata legyen, de ne kérdezd, miért. A bejegyzés pedig nem másról fog szólni, mint (sokat sejtető zene indul) A Szuper Csapatról (dobpergés), a Teamek Teaméről (fúvósok crescendo-ban), Groupok Groupjáról (az első hegedűs itt már állva virtuózkodik, annyira magával ragadja a zene), az esti...online...lengyel A1-A2 kurzusról. Tádááám. Szóval kapaszkodj!

Kezdjük ott, hogy mindig egyedül éreztem magam azon igényemmel, hogy a világ egyik legnehezebb nyelvének anyanyelvi szintű ismerete mellett, szeretnék megtanulni egy másik TOP3-as nehézségűt. E pillanatban elismeréssel adózom minden Magyarországon élő kínainak az erőfeszítésükért, tökéletesen megértem őket. Rá kellett döbbennem, hogy vannak még egy páran, akik a gyönyörű lengyel nyelv elsajátítását tűzték ki célul. Nem is akármilyen társaság. Legjobb lesz, ha bemutatom őket (a szereplők, mint mindig álnéven fognak szerepelni).

Zuzia

Ez én lennék (ráadásul nem is álnéven). Szerintem engem már ismersz, de ha mégsem és csak véletlenül akadtál a blogra, akkor egy gyönyörű, 23 éves, derékig érő szőke hajú, vékony lány vagyok 3 diplomával és szilikon mellekkel, őrületes humorérzékkel és jóval az átlag feletti IQ-val. (Hát, de nem?! De.) 

A tanár, Pé

Pé a tanárnő. 30 körüli lehet, tipikus fiatal, határozott, laza lengyel csaj. Nagyon csípem, még annak ellenére is, hogy a 4. órán kiderült, hogy mindaddig németnek nézett és nem értette, hogy miért nem Merkel-ről és nőnemben beszélek a miniszterelnökről. Ezután még kétszer megzavarodott, hogy német vagyok-e, majd egy dialógus szereplőjének nevén hívott fél órán keresztül (Sabina). Mindez nem támasztotta alá, de tényleg jó fej.

Andrea

Ha már a formális bemutatás szabályai szerint a hölgyekkel kezdtem, jöhet Andrea. A nevét meglátva megörültem, hogy nem én leszek egyedül lány ( mellett természetesen), de akkor még nem működött a video kép és Andrea csak beköszönt a videokonf-ba egy elég karcos basszus hangon. Nem, nem az amire gondolsz, se nem láncdohányos, se nem transznemű. Egy olasz srác, akinek lengyel a barátnője, ezért kezdte el tanulni a nyelvet.

Joey, a kölyök

Az angol kisvárosi srác, aki még 18-nak sem tűnik. Megjegyezném, hogy a Joe-t körülbelül 4féleképpen lehet kiejteni bármilyen nyelven, szóval ő volt már Dzsó, Zsó, Dzu, Jó, Ju és a többi - Sabina még nem, de ami késik... Joe-nak a 'c' betű rendeltetésszerű használatával vannak fenntartásai, de alapból nagyon ügyes.

India gyermeke, Ghalibades

Soha nem tippeltem volna Indiára, miután láttam. Ghalibades konkrétan annyira sötét bőrű, hogy biztosan Fekete Pákó másod unokatestvére anyai ágon, minden rosszindulat nélkül. Nem a sztereotípiák szerinti karamell színű, hanem forrócsoki 98%-os étcsokoládéból. Ő elég ritka vendég a csapatban. 8 órából jó, ha 3-on részt vett, de erősebb alapokról is indult.

Manny, from mehikó 

A srác konkrétan a Modern Family szereplője, Manny. Annak ellenére, hogy mexikói, ő is wawa-i lakos, Olaszban él (ez most egy nagyon fura mondat volt).

Az őrült Holland

A középkorú, teljesen kattant Jørgen zseniális. Ő is Lengyelországban él, de Wawa mellett egy kisvárosban. Meg vagyok róla győződve, hogy sorozatgyilkos és pszichopata. Exhibicionista és folyamatosan magában beszél, de állandóan jókedvű. Imádom.

Szóval így vagyunk mi, a színes csapat a világ különböző tájairól, mégis összekötve egy szálon, a lengyel nyelv szeretetén keresztül.

Do widzenia

A bejegyzés trackback címe:

https://zuziainwarsaw.blog.hu/api/trackback/id/tr5112267790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása